Monday, March 8, 2010

Ini Karangan Saya.. (by Micha)


Hai kawan-kawan.. pada 07.03.2010 yang lalu, seawal 7 pagi saya dan mapa bertolak dari rumah ke section 13.. kami bersarapan di pasar section 13.. kami ke section 13 untuk mencari seluar sukan papa.. papa saya akan outstation ke tempat kelahiran saya (sarawak) selama 1 bulan setengah.. papa saya cari seluar sukan untuk dipakai sewaktu dia outing malam2 ngan kawan2 dia nanti.. papa tak nak beli kat pasaraya demi menjimatkan duit mereka, untuk di simpan bagi menyiapkan rumah kami.. sekarang ni, mereka bercadang membeli pakaian pasar malam sahaja.. termasuk pakaian saya.. kesian mapa saya.. mereka skrg sangat berjimat cermat.. pergi keje pun bawa bekal.. saya berasa sangat kasihan..

Sepanjang di pasar sec 13, saya juga cuba mengawal keinginan saya untuk memiliki stiker2 yang cantik.. beg2 barbie n dora yg menarik.. juga mainan2 yang sangat berkilauan umpama berlian di mata saya.. setiapkali saya cuba memproposed kepada mapa, mereka akan kata.. "kat depan ada lagi... mama tak cucuk duit.. duit papa dah tinggal beberapa keping yg kebanyakkannya bernilai kecil.." dan macam2 lagilah.. saya faham, mereka cuba mengajar saya untuk berjimat seperti mereka..

malangnya, tiba di satu tempat.. saya ternampak sesuatu yg sangat saya inginkan.. dahulu, saya dah ada satu.. berwarna pink.. gambar kambing.. tapiiii... disebabkan keganasan saya menggunakannya, ianya dah rosak dan tidak dapat di gunakan lagi.. so, saya nak dan sangat perlukan barang tersebut untuk menggantikan yang dah rosak.. saya meminta mapa dengan suara yg cukup lembut dan manja.. mama kata kat depan ada lagi.. saya tau, mama nak tipu.. saya cakap lagi.. mama bagi reason yg sama.. saya cakap pada papa, papa pun recycle reason yg mama bagi tadi.. tahap keinginan saya memiliki barang tersebut telah menjadi maksimum.. saya hilang perasaan kasihan pada mapa saya.. lantas, saya menjerittttttt.... waktu tu mapa sedang tengok2 kemeje keje papa.. (beli kemeja pun kat pasar.. sian mapa..) mama menjadi kelam kabut.. papa masih nak tengok2 kemeja tersebut.. saya menjerit lagi.. akhirnya mama ikutkan keinginan saya..

YES!! saya berjaya!! tapi kasihan ngan mama saya.. duitnya telah terpakai membeli barang tersebut.. dan kasihan juga papa saya.. dia tak dapat beli kemeja tersebut.. kejam kah saya??? baru saya sedar, sebelum ke pasar tadi saya lupa baca ayat kursi.. mungkin juga saya telah di hasut oleh syaitan utk tidak mendengar kata mapa saya.. saya sgt insaf.. selepas ini, saya akan cuba mengawal diri dari terhasut dengan bisikan syaitan.. maaf kan cha mapa.. n terima kasih atas pembelian SEKAKI PAYUNG BERWARNA MERAH..





sekian.. inilah karangan saya..

yang benar,
Nur Amisha Damia @ pasar section 13, shah alam

0 comments on "Ini Karangan Saya.. (by Micha)"

Post a Comment

 

Papa, Mama & AD Copyright 2010 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Wakmizie | All Image Presented by Crazy Wak